CARA PEGANG BABY DENGAN BETUL

CARA PEGANG BABY DENGAN BETUL

CARA PEGANG BAYI DENGAN BETUL

Sebagai ibu yang baru sahaja menimang cahaya mata, semestinya akan berasa agar kekok dan mencari gaya yang tepat dan selesa etika mjmegang bayi. Sebaik sahaja bayi dilahirkan, ibu-ibu akan mulai memegang bayi dengan cara dan keselesaan sediri.

Sebenarnya terdapat pelbagai cara memegang bayi. Antaranya ialah memegang di bahagian bahu. Cara ini adalah cara yang paling mudah apabila anda ingin mengalihkan bayi dari sesuatu tempat ke tempat yang lain atau ingin menggangkat bayi ke pangkuan anda.

Posisi lain yang boleh di gunakan ialah posisi buaian. Biasanya posisi buaian ini digunakan semasa bayi sedang mamai dan kenyang dan si ibu medegang dalam keadaan membuai bayi untuk menidurkannya.

Posisi di perut pula biasanya digunakan oleh para ibu ataupun bapa ketika memegang bayi dalam jangka maktu yang lama. Contohnya ketika membeli belah, ke klinik atau ke pasaraya. Untuk keselesaan bayi, biasanya ibu-ibu akan menggunakan alat bagi membatu menghilangkan lenguh ketika memegang bayi seperti  Baby Carrier dan lain-lain.

 

LEAVE A COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *